sobota 3. listopadu 2012

Hind Commander


Hind Commander vám dá možnost vést bojovou skupinu helikoptér na moderním, hypotetickém bojišti. Během fiktivní konvenční války bude plnit různorodé mise ať už výsadek pěchoty, ničení nepřátelské protivzdušné skupiny či vzdušných sil, ochrana vlastních jednotek a mnohé další vás čeka během hraní této hry.



Jak se to hraje?
Hra Hind Commander ačkoliv se zaměřuje na helikoptéry všehodruhu, duležitou roli hrají i pěšáci,různá obrněná vozidla, ale i různá letadla tyto vozidla si kupujete jako součast své bojové skupiny ale jejich pravidla jsou oproti těm pro helikoptéry zjednodušené.

Každá helikoptéra má několik stastik:
Category: Kategorie stroje například průzkumná helikoptéra,transportní atp. samozřejmně existují i hybridní stroje jako třeba Mi-24 Hind
Tech Level: tato kategorie určuje vykonost různých systému a Huey nemá stejné možnosti jako například moderní Kamov.
Ceiling:určuje jak vysoko muže helikoptéra vystoupat.
Type: Určuje jestli je stroj lehký nebo těžký a od toho se vyvíjí jeho manévrovatelnost.
Speed: Pohyb jednotky
Sensor effectiveness: jak snado jednotka zaměří nepřátelský cíl atp.
Sensor range: na jakou vzdalenost lze zaměřit nepřátelské stroje
Sensor tracking: kolik cílu na jedno lze zaměřit
ECM: jak snadno muže stroj oklamat nepřátelské zaměřovací systémy.
Armour: Jak těžce je stroj pancéřovan a odolává nepřátelské palbě
Weapons- zbraňové systémy
Type: typ zbraně napřiklad rakety,kulomety atp.
Fire arc: v jakých úhlech zbraně mohou střílet
Damage: jak velké poškození zbraň způsobuje
Ammo: ruzné efekty použité munice

Crew Skill: zkušenost posádky, lépe zkušené posádky na starých strojích se mužou měřit i s moderneji vyzbrojenými protivníky



Herní kolo
každé herní kolo se skláda z následujících fází:
Initiative- v této časti kola hrači hodí kostkou o to kdo bude začínat v připadě remízí iniciativu získává hrač který jí měl minulé kolo
Reserves- hrači zjistí zdali budou jim příjdou toto kolo přijdou nějaké rezervy (toto muže být ovlivněno zvolenou doktrínou dané armády)
Orders - hrači zapíší rozkazy pro pohyb svých strojů
 Lock-On - odhalení skrytých nepřátel (z markeru se vymění za modely jakmile jsou odhaleny) a zaměřovaní cílu pro řízené střely.
Movement - pohyb......
Shooting- samotná střelba....
End- konec kolo zjištuje se jestli někdo vyhral atp.
zajímavé jsou End phase points které se generují na konci kola, jsou dva druhy Command points a Intelligence points. zatím co Command points- vám umožní napřiklad zavolat dělostřelcký útok,
Inteligence poitns odhalují skryté nepřatelské jednotky, cíle mise atd.

Orders- rozkazy se napíší během Order phase a jsou odhaleny až během aktivace helikoptéry každý rozkaz se skláda ze tří častí
Speed- rychlost ta muže být hover,slow,fast - vždy lze změnit rychlost o jeden stupeň výše nebo níže.
Manoeuvrability - existuje 9 různých manévrů a některé nelze provádět během nejvyšší rychlosti
Altitude- vyška stroje, vždy během jednoho kola lze měnit vyšku o jednu hladinu níže nebo výše je třeba na to pomatovat během výsadku pěchoty.

Hind Commander používa k většině hodu používa desetistěnou kostku (D10)  všechny hody v této hře jsou versus tzn. že hazíte vy i váš protivník přidáte modifikatory a vyhodnotíte.
systém poškození všák funguje trochu jinak, jsou v něm použity šestistěnné kostky (D6)  jejich počet je ovlivněn o kolik vyhral hráč versus hod. ve hře není využit klasicky systém hitpointů ale helikoptéra má 6 systému, Weapons,Cockpit,Sensors,Rotor,Controls, a Engine. aby jste vyřadili systém musíte do něj způsobit 2 zásahy( a zničite tím i helikoptéru) samozrejmně poškození systému snižuje schopnosti daného stroje. Docela zajímavé je i pravidlo že pokud vám padnou dvojičky, trojičky atp. tak se vše počíta jako jeden zasáh takže stroje i něco vydrží

co je zajímavé při versus hodu na zásah mužete způsobit kriticky zásah který automaticky ničí nepřetalský stroj a k tomu stačí aby střelec hodil 9 a jeho protivník 0

Pozemní a podpůrná vozidla 
Vaše helikoptéry jsou často podporovany i ostatními jednotkami ať už se jedná o pěšaky,tanky,letadla či dělostřelectvo.používají podobná pravidla jako helikoptéry jen se liši v některých detailech.
mezi pěchotou se rěší boje pomocí velice jednoduché herní mechaniky.
Vozidla ve hře hrají velkou roli ale je lepší pro začatek než pochytíte zakladní pravidla používat pouze helikoptéry.

Doktríny a Scénaře:
Doktríny se používají během stavby armády, ovlivňují výběr jednotek. někomu muže vadit to že nejsou nějak do hloubky popsáné ale to není zas tak velký problém.
HC obsahuje celkem 7 zakladních scénařu. tyto scénaře vás hlavně seznámí s herní postupy.

Co je potřeba a cena

k hraní jsou zapotřebí zakladní pravidla a samozřejmně miniatury. zde je to kde Hind Commander exceluju protože k hraní používa miniatury 1/600 jsou vstupní naklady minimalní - HC má celkem 8 battlepacku které obsahují za cenu cca 450kč kompletní sadu kde nalaznete cca 14 helikoptér, 2 letadla , přibližně 25 pozemních vozidel a 15 pěchotních týmu. trošku dražší je rulebook ale vzhledem k tomu že obsahuje veškéré markery které k hraní budete potřebovat je cena cca 600kč uplně adekvatní.


Stránky hry Hind Commander




.