Podobně jako Tomorrows War je hra schopna simulovat boje pěchoty ale i obrněné techniky na
urovni čety či roty. Nejen že je hra velmi modularní a hlavně obsahuje robustní systém na vytvoření bodových hodnot pro vaše jednotky. Hry ze Serie Strike Legion jsou proslulé svými generátory jednotek a SL:PL Není výjímkou.
Struktura Kola a velitelé
SL:PL využívá střídávé akce a overwatche jednotek jsou velmi časté a velmi zajimavě provedeny což zajištuje že oba hrači jsou neustale uprostřed akce. každá jednotka má svou motivation což je počet akcí které jsou schopné během aktivace provést je několik typu, všechny týmy v družstvu dělají akce současně tzn. že družstvo má zakladní motivaci 3 tak napřek udělají první akci všechny týmy, pak 2 akci všechny týmy a nakonec poslední akci opět všechny týmy
Assault - jednotka se pohne do kontaktu se nepřítelem a bojuje v boji zblízka
Crawl- jednotka se pohybuje pomalu ale je obtížnější ji zasahnout střelbou
Double-time - jednotka se pokryje větší oblast svým pohybem ale je snažší jí zasahnout
Fire- střelba
Loiter- jednotka neděla nic v některých situacích musí jednotka nedělat nic
napřiklad pokud je jednomu týmu snižená motivace nemuže během první akce dělat nic ale pak vykoná akce během ostatních akcí.
Move- standartní pohyb
Rally- jednotka se jako první akci pokusí sjednotit, morálka se používá pro celé družstvo
Overwatch - tato akce umožní reagovat později během kola na nepřátelské akce počet zbývajících akcí je počet overwatch akcí které tým muže provést
Advancing fire - patří mezí tzv. advanced actions a umožnuje najednou provést dvě akce pohyb a střelbu nebo obráceně a nepřátelské jednotky mohou provést dvě overwatch akce ale připadný dopad na moralku druhou akci nezruší
Armoured Assault - je společná akce pro až 4 týmy a obrněné vozidlo které provedou pohyb současně a mohou použit vozidlo jako kryt během svého pohybu aby se stínili před nepřátelskou střelbou.
Assault fire - jednotka si vystřelí a naběhne do cc
Deploy smoke- jednotka hodí kouřový granát během některé z pohybových akcí a vylepší tak svou obranu proti střelbě
Dig in - pokud tým uspěje v testu tak se jednotka se zakope a vylepší své krytí proti nepřátelské střelbě.
Sustained fire je poslední týmovou akcí (kromě některých akcí které jsou specifické pouze pro určité typy týmu) stojí dvě akce a v zásadě se jedná o normalní střelbu s pozitivním plus modifikatorem takže vaše střelba bude spíše efektivní než ta normalní
Základní akce stojí 1 akci rozšířené jako třeba Sustained Fire nebo Armoured Assault stojí akce dvě.
Hra dává i velký prostor velitelům družstev, čet atp. mají kromě normalních akci k dispozici tzv. Leadership actions (LA), tyto akce jsou za použití otočených markeru umístěny před hodem na iniciativu a vytvaří tak herní Fog of war
Operation Tempo - za každé dvě LA akce dané na OT vám zvyšší vysledek hodu na inciativu o jedna, ale pouze jeden velitel v celé armádě muže přispívat na OT.
Combined Operations- umožní místo aktivovaní jednoho družstva družstva dvě.
Fire direction umožnuje reroll "experience" kostky při střelbě
Rally - dává bonusy při hodech na morálku
Regroup - umožní přeskupit modely uvnitř některého z družstev.
ve hře jsou i průzkumné jednotky které vám umožní odhalit jaké LA akce má nepřitel připraveny
Střelba
Střelba je velice intiuitivní v Platoon leaderovy možná i trochu lépe zmaknutá hráč napřed hodí
experience die což je u většiny normalních jednotek D6 a pak si hodí za každou zbraň kterou tým má normalně napřiklad pušky které jsou D8 (snižuje se o typ kostky pokud se střílý na dlouhou vzdalenost) experience die přičte ke každému z výsledku na weapons die.
Pokud hod překročil o 1 nebo 2 je jeden z modelu v týmu pinned, pokud 3 nebo 4 je nahodný model zraněn pokud o 4 je jeden z modelů mrtví. podobně funguje i Close combat ale je mnohem smrtelnější.
Power Armoured je v této hře brutalní velmi podobně jak je PA popsán v knihách hvězdná pěchota nebo kniha Armor.
zajimavostí je to že jedno z volitelných pravidel vám umožnuje obsazovat nepřátelské těžké zbraně a používat je (i když z postihem)
Morálka
Morálka je zde vytvořena trochu zvlaštně ale funguje. pokud má družstvo jeden nebo více týmu pin markery musí složit test. to provede tak že hodí svou experience kostku (jak už jsem psal většinou D6) a za každý pin marker snižuje o jedna. pokud je výsledek 3 a více tak tým funguje tak jak má. Pokud je výsledek menší tak o každý bod nižší než 3 ztrácí tým jednu akci, navíc pokud není v krytu se do něj musí pohnout po testu však všechny pin markery mizí a v dalším kole jednotka začina s čistým štítem
Tvoření jednotek statcardy zbraně atp
Serie Strike Legion ať už jde o Planetary Ops nebo třeba Task Force Zeta jsou znamé svým robustním generatorem jednotek. Ve hře najdete mnoho ruzných traitu, zbraní a zbrojí se kterými mužete svoje vojáky vybavit, existuje tak nespočet ruzných variant jak budou vaše jednotky vyzbrojené a navíc díky těmto generátorum má vše i bodové hodnoty takže optimalizace scénařu v tomto připadě je velmi snadná.
Vozidla
Vozidla jsou v platoon-action hrách už dnes samozřejmostí, a SL:PL vám umožní používat vozidla všech tvaru a typu od Walkeru, VTOLu až po klasická kolová vozidla a to ruzných velikostí a tvarů.
Obtížní terén
Každý typ terénu má nějaký modifikátor pro daný typ jednotky (pěší, pásová atp) který určuje jak rychle se v daném terénu typ jednotky pohybuje, některé pro určity typ vyžadují i "bog test" který pokud nehodíte imobilizuje dané vozidlo.
Strange New Worlds
Strange New Worlds je rozšíření pro Platoon leadera který ještě více rozšiřuje danou hru, přinaší mnoho nových systému,zbraní ale i novinky v podobě orbitalních výsadku, partizanu, hordových jednotek,velitelských vozidel a transformuje hru do nečeho "mnohem víc". V první řadě přinaší to co hře nejvíce chybělo offboard support, takže vaše jednotky už mohou být podporovany minomety, těžkým dělostřelectvem atp.
Další jsou nahodné scénaře které chyběli v původní hře a umožní vám hrát tzv pickup games.
Do hry také přidali po vzoru Close Quaters tzv. variaci blackops která slouží k malým skrimishům s pár modely, a jak už název napovída hlavním tématem jsou akce zvlaštních jednotek.
Poslední čast expansion booku je věnovana předpřipraveným statcardům, organizačním strukturám atp.
Dalo by se obecně říct že Platoon Leader je zapomenuty skvost 15mm, disponuje dostatečnou variabilitou, nekomplikovaným bojovým systém a mnoho možnosti jak taktizovat a přemanévrovat protivníka. ale abych jenom nechvalil pro někoho muže být i problém to že hra nedisponuje kampani a "herním" světem ale pokud toto překousnete určitě vás Strike Legion Platoon Leader mile překvapí
Umožní vám akce pěchoty od moderny až po dalekou budoucnost inspiraci pro vaše hry mužete hledat všude od Earth above and beyond až po obranu Whiskey Outpost z filmu Starship troopers cena pravidel také není vysoká takže proč nezkusit něco trochu jiného
Žádné komentáře:
Okomentovat