
Battletech herní svět který se vyvíjí již 25let, obdivovaný celé generace jak hrači konzolí a PC tak i
wargamery. V poslední době byl svět obnoven firmou Cataclyst games která vydala novou edici hry Battletech a pravě recenzovaný Alpha Strike, v digitalním světě zase herní svět objevil díky hře Mechwarrior Online.
Součastí Battletechů byli vždy MECHové (nebo OBŘi jak se nazývali v české lokalizaci Battletechu) mnoha tunové obří kolosy které svadějí bitvy v daléké budoucnosti, kromě nich samozřejmně se na bojíštích stale objevují pěšáci ale i tanky, transportéry a další "obyčejné prostředky"
Co se týče fluffu Alpha Strike se odehrává v období Klanových válek přibližně (3050-55) z klanů jsou zde zastoupeny Klany Jade Falcon a Wolf. na straně velkých rodů se objeví Liao,Davion, Marik, Steiner a Kurita.
První úder
Alpha Strike je evolucí Battletechu do světa moderního wargamingu, pryč jsou hexové mapy a obří karty s
různymi podsystémy a hitpointy. Celý systém byl zjednodušen což přivedlo Battletech zpět do 21.století. místo obřích "karet" Mechů se používají jednoduché a elegantní stat karty.

Samotný herní systém je rychlý ale zaroveň umožnuje dostatek strategie a taktiky podobně jako originalní Battletech. herní kolo je rozděleno do tří fází - iniciativní , pohybová a nakonec bojová a nakonec následuje konec kola kde se vyhodnocují jestli scénař skončil, Heat a další faktory.
Během pohybové fáze se hráči střídají v pohybu jednotlivých jednotek, přičemž začína ten který iniciativu prohrál - tedy hodil meně. zajímavostí je že jednotky se vždy musí pohnout (pokud nejsou imobilizované) alespoň o 2 palce během bojové fáze používají hrači své zbraňové systemy k eliminaci nepřátel. k vyhodnocení zdali byl cíl zasažen používá model svůj attribut skill k němu přičte modifikatory dle tabulky to-hit (vzdálenost, kryt atp.) a proti tomuto číslu hazí 2D6 v připadě že padne stejné nebo vyšší číslo je cíl zasažen. nyní se aplikuje poškození které je pevně dané hodnotami Damage value pro danou vzdálenost. hráč ovladající cíl zaškrtne počet políček armouru dle daného poškození.pokud jsou všechny políčka armoru odstraněna pokračuje se v poličkách structure (v připadě jakéhokoliv útoku který poškodí strukturu se hazí critical damage roll) pokud jsou všechny odstraněny je cíl zničen. duležitá je poznámka že veškeré poškození se aplikuje na konci kola takže všichni Mechové se dostanou ke slovu. také hráči nestřídají po jednotkách během bojové fáze ale všechny jednotky jednají najednou - napřed střílí jednotky hráče který prohral iniciativu.
Herní systém je pak rozšířen pravidly pro vzdušné údery a různé podsystémy , dělostřeleckou palbu a
všechno to co najdete i v klasickém Battletechu - zde jenom v mnohém rychlejším a větším měřítku.
Miniatury
Samozřejmně officialní miniatury jsou od americké firmy Iron-wind ale někteří hrači používají clixové miniatury z neuspěšné hry Mechwarrior:Dark Age protože jsou mnohém levnější - větší a předbarvené. k hledaní určitých Mechů však musíte prolézat internet
Pokud vás Battletech vždy lákal ale přišel vám přiliš "těžký" Alpha Strike by mohl být zajímavou možností pro vás.
Žádné komentáře:
Okomentovat