sobota 13. srpna 2022

Heavy Gear Blitz! edice 3.1 recenze

 


Na tomto blogu se již objevilo mnoho obsahu co se tyče Heavy Gearu, v ramci článku GEAR UP! se seznamujeme s jednotlivými frakcemi, naleznete tu i nějaké Battle reporty přímo z hraní ale recenze 3.0 nebo 3.1 se tu tuším jště neobjevila takže se na to vrhneme.



Co je vlastně Heavy Gear Blitz?

Heavy Gear je scifi hrou ze světa Heavy Gear - ten původně byl vytvořen pro RPG hru a karetku. Takže ve zkratce Blitz! je scifi wargamingovou hrou v měřítku 1:144. Ve hře povedete bojové skupiny složené s plejady jednotek od pěchoty přes tanky a vrtulník až po různé mecha jednotky jako třeba geary a stridery. a tyto bojové skupiny na stole plní své úkoly které jsou ovlivněné typem jednotek které jste nasadili.

Příběh


Příběh Heavy Gear nás přivede do daleké budoucnosti na Planetu Terra Nova, kde nesvařené frakce bojují o kontrolu nad planetou, jejich power struggle však přeruší návrat pozemštanů kteří tuto kolonii založili a chtějí nyní ji opět okupovat a vytěžit její nerostné bohatství kvuli udržení dnes již téměř neobyvatelné Země. Samozřejmně to se obyvatelům nelíbí a postaví se pozemštanům kteří disponují daleko pokročilejší technologii na odpor. První invaze je odražena, ale další jistě brzy příjde.

Ve světě  Heavy Gearu mají samozřejmně hlavní roly Geary humanoidní mechanické bojové stroje ( připadně jejich pozemské kopie Framy) ale na bojištích nalezneme další techniku která je stejně duležitá jako pravě Geary.



Jak se hra hraje?

Herní systém je založen na střídavé aktivace Combat Group což je vícemeně ekvivalent různých družstev a battlegroupu z jiných her. Tyto Combat Groupy mají většinou 4-9 modelu které mužete postupně aktivovat tzn. že se mužete pohnout a mužete provést počet akcí které má model k dispozici (většina modelů má 1 akci ale větší stroje mužou mít až 3 akce). Typů pohybu jsou 3. Brace přitom model se nehýbe ale lépe střílí ale je snažší ho zasahnout. Combat speed kde se pohnete a nemáte žadné postihy a nakonec Top speed při které se pohnete o dvojnásobek vašeho standartního pohybu má to tu výhodu že nepřátele na vás mají postih na střelbu, na druhou stranu vaše střelba taky není přiliš efektivní (máte modifikátory ale o tom později. Je dobré zminit že akce mužete provadět kdykoliv během vašeho pohybu tzn. že vyjedete z krytu vystřelíte a zajedete do krytu atp. Kdykoliv během vaší aktivace pokud má protivník ještě modely které ještě nevypotřebovali svoje akce mohou za reagovat tj. použit svojí akci k reakci ale pohnout se mužou pouze během vlastní aktivace. 



Ke 4 zakladním akcím ke kterým má přístup každý model - útok, skrytí se, Navádění indirect zbraní nebo detailní sken, existují další které muže stroj použít jenom jestli má potřebný atribut například pokud chcete použít EW akce (Electronicky boj, hackovaní, EW obrana atp.) musíte model mít potřebnou schopnost


Reakce fungují podobně, ale při opětovaní útoku mužete použit jen některé zbraně s určitým typem napřiklad u standartních gearu raketomety většinou použít nemužete. 

Co je na hře zajímavé je mechanika kostek, hráč normalně hazí 2 kostky a snaží se aby po hodu měl vyšší číslo než protivník. Různé modifákotry přidávají nebo ubírají kostky ale nikdy nemužete mít méně než 1 kostku. Každá jednotka má tři základní atributy - Piloting, Gunnery, a Electronic Warfare. hodnota je cílové číslo. 

V momentě hodu hráč najde nejvyšší číslo, každá další kostka která má stejnou hodnotu jako použivaný atribut přidá  k nejvyššímu číslu +1. Oba hrači pak porovnají hody a je duležité určit  o kolik protivník vyhral - důležité je to především při střelbě - rozdíl mezi hody (Označovaný jako MoS) totiž přičítáte k poškození zbraně. 

existují i situační hody kdy musíte přehodit svůj skill nebo určené číslo - napřiklad vzdušný výsadek, šplhaní atp.

Každý model má hitpointy a vydrží určitý počet poškození. hitpointy mají dva druhy armour a structure. pokud se vám podaří armor body zničit a zbydou pouze structure - je model crippled jeho schopnosti na bojišti jsou velmi omezené a je velmi snadné takový stroj zničit



Tvorba armády, Combat Groupy velitelé, objectivy a další

V Heavy Gear Blitz! vedete armádu 1 z 10 frakci a pokud započítáme i sub-listy (nekdy více někdy méně napřiklad Sub-listy Port Arthur u frakce Nucoal vám umožní vzít si něktére pozemské stroje ke kterým normalně nemáte přístup) číslo stoupne na 44. Každá z frakci nabízí jiný gameplay ale i jiné stroje. North neboli CNCS sazí na pancíř a palebnou sílu, NuCoal na Mobilitu, CEF zase na své grav tanky. 

Velitelé zde ovlivnují vaše hody na inciativu ale také umožnují vydávat rozkazy které vám dočasně vylepší šance na úspěch. za to platí pomocí command pointu které mužou také použít k vlastním rerollům. Jednotky které jsou označené jako veterani mají podobné body zvané Skill pointy které používají pro přehoz. krom toho si mužou různé upgrady. kromě veteránu ještě mužete vzít jeden model a toho vylepšit na duelistu - jsou to takový hrdinové lze upravit jejich schopnosti a výzbroj a nejsou součastí jednotek vždy operují samy.

Samotné jednotky pak slučujete do Combat Group které mají různý typ - General Purpose, Strike, Recon , Fire Support a  Special Operations (existují i další ale těmi se zde zabývat nebudeme). Každý model v armylistu má uvedeno jakého typu Combat Groupy muže být současti. Hlavním učelem Combat Group je však tvorba objectivu - každý typ CG si muže zvolit ze dvou objectivu.

Zatím co GP combat groupy volí z Flags (vaše jednotky musí dát na herní plochu vlajky) a Hold (obsazení a udržený objektivu nedaleko vašeho deploye)

Strike combat groupy si volí zase mezi Capture (obsazení dvou objectivu u nepřátelského deploye) nebo Pave the way (vyberete si dvě nepřátelské skupiny a ty se snažíte zničit) atp.



Kde začít?

 Pro většinu frakcí vyjma 3 existují plastové startery a ačkoliv modely určitě nedosahují špičky v oboru přesto nejsou uplně špatné i při dobrém napózovaní vypadají docela dobře. Jediné frakce které namají plastové startery jsou Black Talons, Eden a Leagueless. Ta poslední ani plastový starter nepotřebuje protože tato armáda je spíš sandbox kde si vlastně stavíte armádu stavěnou na míru - takže pokud chcete žoldnéřskou jednotku nebo piraty z pouště Leagueless budou tou pravou valbou pro vás.

Ale zpět k plastovým starterům - ty jsou rozděleny na dva typy: 2-player starter sety které obsahují 2 menší armády (cca 125 bodů standartně se hraje 150) a rulebook momentalně existují ve dvou variantach - CNCS vs AST a Nucoal vs Peace River

2 typem starterů jsou pak armyboxy obsahující přibližně 160-180 bodové armády a existují pro následující frakce:

  • CNCS
  • AST
  • Nucoal
  • Peace River
  • Utopia
  • Caprice 
  • CEF 
Pravidla jsou bohužel pouze v angličtině ale na druhou stranu jsou zdarma stejně jako armybuilder

Heavy gear je hrou která je tu přes 28 let díky tomu má velmi bohatý lore i když se odehráva na pár planetách. 




Shrnutí:

Heavy gear je hrou která je tu přes 28 let díky tomu má velmi bohatý lore i když se odehráva na pár planetách.  Heavy Gear Blitz! nemá sice takovou hračskou základnu po světě, ale jedná se o velmi takticky a dynamický herní systém který není obtížné se naučit ale obsahuje mnoho možností jak hru hrát. 






Žádné komentáře:

Okomentovat