Původní verze EVO MC byla v podstatě převedení hry Battlefield 2 do stolní podoby, ale prodělala evoluci a změnila se na velice zajímavý systém, výhodou oproti podobným systémům je že EVO obsahuje napřiklad bodové hodnoty a armylisty.
Battlefield Evolution obsahuje armylisty pro tyto armády:
- British Army
- US Army
- US Marines
- Russian Federation
- PLA (Čína)
- Bundeswehr(SRN)
- The Middle Eastern Alliance (Arabské země v podstatě jakákoliv země od Iraku až po Syrii)
Herní systém je velice jednoduchý a funguje na systému IGOYGO ačkoliv jednotky mají možnost reagovat na akce nepřítele (pokud je provadí své akce 10" od jednotky nebo na ní vystřelí) a ty mužou buďto střílet nebo se pohnout.
Každá jednotka muže provést až dvě akce. akce jsou rozděleny do tři kategorii, move,shoot a ready.
zatímco move a shoot jsou relativně jasné ready akce jsou trochu komplikovanější ale při této akci se provadí napřiklad slaňovaní s helikoptéry (Fast Rope) nebo střelec se SAW muže zalehnout a rozložit dvojnožku a zvyšit tak možnosti v efektivitě střelby a mnohé další akce.
Střelba je řešena trochu jinak než jsme zvyklí ačkoliv při ní hrač zvolí cíl, neutočí se na danou jednotku ale cíl je střed zony palby. Co je zona palby? to je okruh buď 3 palce nebo 6 podle typu zbraní (některé mohou mít ještě větší zónu) a všechny modely v této zoně mohou být zasaženy tzn. že při trochu nešikovnosti nepřítele bezproblému zacílete dvě jednotky najednou. vozidla jsou řešna podobně jako pěchota ale mají "armour" facingy tedy tank je snažší poškodit střelbou na jeho zadní čast než zepředu.
Jednotky mají jednoduché statistiky:
Size- určuje velikost jednotky hraje roli při nakladaní modelů do transportů některé jednotky totiž mohou přepravovat i jiné modely než pěchotu napřiklad Chinook muže převažet až dvě Humvee.
Pohyb- vzdalenost kterou jednotka urazí během jedné akce.
Close Combat - počet kostek a připadné bonusy které jednotka používa v boji zblízka
Target - cílové číslo které potřebuje hodit protivník aby zasahl modely této jednotky (u vozidel tato hodnota bývá větší u pěchoty většinou pouze 4+, ano pěchota tu umíra velice rychle , toto číslo muže být zvýšeno pokud je jednotka v krytu
Save- zachraný hod používá se pokud váš model byl zasažen
Kill- pokud protivník při střelbě na vaší jednotku hodí toto číslo (u pěchoty většinou 6+) je automaticky model odstraněn ze hry bez možnosti hazet save.
každá jednotka samozřejmně nosí zbraně a ty mají různé statistiky
Range - Dostřel zbraně
Damage - počet kostek a bonusu které používa k zasažení modelů uvnitř palebné zóny.
Traits - různé zvlaštní vlastnosti zbraně
Hra samozřejmně obsahuje samostatné scénaře - celkem 15 a kampaňový systém který ačkoliv je jednoduchy vypáda velice slibně.
Původně pro hru Mongoose vyraběl již nabarvané a složené miniatury ale jak herní systém přestal podporovat přestal vyrabět tyto miniatury zajimavé bylo i měřítko protože ačkoliv pěchota byla v měřítku 25/28mm vozidla jsou spíš blíž k 20mm a proto jsou vyhledavanou komoditou hraču v měřítku 20mm pro různé hry v měřítku 20mm.
několik jednotek se dá sehnet přímo na stránkach autoru a další bohužel jen s pomocí Ebay
Žádné komentáře:
Okomentovat