pondělí 6. května 2013

AK47 Republic

AK47 Republic
Tato hra kterou vytvořila firma Peter Pig se odehráva na kontinetu kterého si většina wargameru nevšimne
přijde jim nudný fadní atp. jedná se o Afriku. AK47 se zabývá konflikty v této časti planety od konce druhé světové války až po rok 2000. Hrač se jako prezident jednoho z místních statečku zúčastní války mezi dvěma státy (a někdy i více). narozdíl od modernějších her jako je třeba Force on Force se podobně jako Flames of war je nejmenší jednotkou tým(zde group).

Tvorba Armády
Africké bojiště a jejich učastníci se líší od různých bojů v Evropě či v Asii. Politcké zaměření se muže změnit během chvíle a narazíme zde na Islámské státy,bývalé evropské kolonie a v době kdy se hra odehráva také zuřila studená válka a Sovětský svaz a USA spozorovali různé převraty.
v této hře si proto hrači vyberou tzv. political label který symbolizuje typ státu jehož armádu na stole hrač povede k vítězství. každý label má určité omezení během stavby armády. celkem je na výběr z 5 "labelů"

Religious movement - tuto zem ovládají naboženští fantaci, většinou se jedná o islámské státy či křesťanské fanatiky jejich armády jsou špatně vycvičené a trpí na nedostatek vozidel.
Colonial power/settlers- býválá evropská kolonie, jejich armády bývají velice dobře trénované a relativně dostatek vozidel. výhodou  této armády že nemusí mít ve svých řadach milice.
Peoples Popular Front - tyto státy jsou buď nacionalistické nebo komunistické republiky stejně jako fundamentalisté mají špatně vycvičené vojáky ale nahrazují to vozidly kterých mohou mít relativně hodně.
Dictatorship-  diktatůry spoléhají na početné jednotky milicí a pravidelné armády a občas bývají doplněné elitními jednotkami,ani netrpí na nedostatek vozidel.
Superpower backed Client force- některé země jsou podporovaný buď velkou společností nebo tajné financované CIA či KGB. tyto republiky mají podobné složení jako komunistické státy  ale mohou mít ve svých řadach i elitní jednotky.

kromě labelů tvorbu armády ještě upravuje Political manoeuvre. při tvorbě armády hrači investují 25 až 90 bodů do různých politických manévru, někdy mohou přinést taktickou výhodou a někdy to prostě nevyjde a způsobí víc škody než užitku. po zaplacení častky bodů která se hazí takže nikdy není stejná hodíte kostkou a uvidíte co se stane někdy mužete například dostat další vozidla jako tanky či transportery a nebo vaši jednotce se zhorší morálka a počitají se jako o jednu kategorii horší. a teď to nejlepší každý label má vlastní tabulku manévrů a některé mohou totalně otočit styl armády a nejdnou fundamentalisté se na vás vyřítí s tanky a transportéry.

 Při stavbě armády rozdělujete jednotlive groupy do pěti jednotek (unit) každá unit musí mít stejnou kvalitu a je omezen počet bodu kolik mužete do jednotlivé jednotky investovat

Boj
všechny jednotky ve hře jsou zařazené do různých typů nenaleznete zde statistiky ve stylu Flames of war. tank je prostě tank a je jedno jestli se jedná o ruský T55 či tank americké výroby M48 (samozřejmně většina jednotek kromě pěchoty je rozděleno do pod kategorii old,new,normal ale ve skutečnosti díky jednoduchému bojovému systému se liší pouze dostřelem. hra si však zakláda na tom jak dobře je jednotka vycvičena.
kromě obrněných strojů a helikoptér lze prakticky všechno zničit čím každá jednotka hazí 2d6 a obránce hazí 1d6 rozdíl nezaleží na tom jestli je záporný či kladný (prostě ignorujete připadne mínus) a poté přičte a odečte různé modifikatory výsledkem je aby číslo bylo větší než 5. v připadě že je výsledek 5 je group či vozidlo zapinovano tzn. že se nemuže další kolo pohnout či střílet.děla a pěchota dostavají specialní save pokud mají být zničeni a střílející jednotka je dále jak 10 palců. na 3+ není group zničen ale pouze zapinovan.
pokud utočníkovy padnou  dvojice tedy dvě stejná čisla stane se nahodny efekt někdy je to dobrá věc někdy zase špatná ale určitě to přidáva fun faktoru této hry

pro někoho muže být problém abstrakce jednotek ale vzhledem k množství techniky které se na africkém bojišti používalo bylo by téměř nemožné mít nemožné statistiky na všechny vozidla které kdy v africe bojovali za posledních cca 60 let.

velice zajímavě je vyřešen pohyb který je řešen nahodně pěší jednotky používají hod 1d6+2 ale některé politické manévry mohou toto číslo zvyšit a vozidla d6x2 velice zajímavě je řešen terén kam vozidla nemohou ale pěchota má taky velké potiže se v něm pohybovat ze svého pohybu odečte 3 pokud se pohybuje v terénu. samozřejmně jako ve většině her i zde se používá koherence jednotek a ta se liší podle vycviku jednotky. jsou rozdělené na tři kategorie - Militia,Regular,Professional. zatím co milice jsou banda vidláků které kolikrát nemají ani zbraně , profíci jsou schopni porazit několika násobnou přesilu - většinou so jedná o žoldáky, místní perfektně cvičené jednotky ale muže jít i o jednotky které sem poslali sponzoři řežim nebo podpora kolonii.

morálka je zde taky zajímavě řešena většina jednotek má 3 body morálky muže přijít o tento bod morálky pokud nesloží test morálky který se hazí pokud  jsou nějaké skupiny mimo koherenci či jsou nějaké groupy zapinované či zničené pokud jednotka (unit) přijde o všechny body morálky utíka z boje a počíta se jako zničená.

Bitva
Scénaře v této hře jsou většinou attacker/defender. aby i tak random hra nebyla meně random :) má i specialní fázy deploy zde si každý hrač rozdělí své jednotky a urči čísla - 1.jednotka 2.jednotka atd. a na každou si hazí zdali začne na bojišti přičemž utočník má trochu výhodu (první utočníkova jednotka bude na bojišti na 2+ obrancovo na 3+ druhá však 3+ a 4+ atd.) jednotky které nejsou "vybrána" zůstavají v rezervách které přichazejí ve 4 kole a dalé,  defender na hod 6 a utočník 5+. ale muže si vybrat na které straně stolu se objeví (utočník používa rohy stolu,obrance zase středy okrajů stolu). Hra používá střidavou aktivační sekvenci s tím že útočník začiná kolo první. podobně jako Warhammer má nejprve pohybovou fázi a pak střeleckou přičemž zde probíha střelba ve stejný moment takže je jedno v jakém pořadí budou jednotky střílet.
Hra končí v momentě kdy vyprší limit. limit se stanovuje tak že nakonci každého kola hodí obrance 1d6 a to postupně odečíta od čísla 33 když limit vyprší hra končí a zjištuje se kdo drží objectivy atd. výsledek určí pak vítěze.

Vítejte v Demokratické republice Ztumse!
Jak mnoho blogerů dokazalo AK47 Republic se skvěle hodí pro kampaně a různé tažení a to nejen díky prostředí ve kterém bitvy probíhají ale také možnost vytvořit si vlastní stát pravidla dokonce obsahují generatory jmen státu,armád a dokonce i vlajky.AK47 určitě není pro kompetitivní typy hraču protože je to doopravdy mnoho nepředvidatelných faktorů nadruhou stranu je to skvěla zábavna hra která neobsahuje přiliš složita pravidla a odehráva se v neotřelem prostředí.



Žádné komentáře:

Okomentovat