oproti jiným v mnoha směrech, ale hlavně ve své modularitě a gameplayi.
Co je Tomorrows War jsem už psal v mnoha článkách takže stačí pomocí tagu si najít přislušné stranky zde na blogu. V tomto článku se spíš chci zaměřit na vytvoření vlastních settingů, inspiraci atd.
Celý rulebook Tomorrow War je vlastně sandbox, množství různých pravidel které v některých settingách využijete v jiných zase vůbec takže i když jsou vlastní pravidla velmi rozsáhla nejsou až tak složitá jak na první pohled vypadají.
Hra samozřejmě obsahuje vlastní setting ke kterému najdete složení jednotek a scénáře ale podle mě hlavní krása tohoto herního systému leží v možnosti vytvořit si svůj vlastní ať už za použítí existujícícho světa (například Starship Troopers, svět serie Aliens,Old men´s War, Rogue Trooper atp.) nebo vytvoření vašeho vlastního na tomto blogu tak najdete Rise of the PAC setting pro Tomorrows war zasazený v 22.století
Protože Tomorrows War se zaměřuje na scénářové a kampaňové hraní nenajdete zde body za které by jste si nakoupili "vybalancované" armády a přípravu na hru je mnohem naročnější než u běžných her kdy si řeknete zahrajeme si vykosťovačku na 1500 bodů.
Herní svět
Herní svět je duležitý pro jakoukoliv hru ať už RPG, PC či konzolovou nebo wargamingovou. U spousty her je klíčem k jejich úspěchu pravě herní svět. Tomorrows War Verse vypraví příběh lidstva který je uvěřitelný, lidstvo se nikdy nesjednotilo i když se vydalo ke hvězdám, stále spolu válčí kvuli zdrojům, postojům atp.
A ani mimozemská invaze je dokaže sjednotit na trvalo.
Rozšíření By Dagger or Talon přidalo do hry nové možnosti a atributy k vytvoření mimozemských ras stejně jako nové možnosti pro lidské frakce a mnoho z věci které jsou ve hře nejsou v oficiálním settingu použity. A byla by škoda tyto možnosti nevyužit
Inspirace
Knihy, Filmy, seriály i počítačové hry nabízí nespočet světů které lze použit jako celek nebo si vzít inspiraci a transformovat je pak pomocí pravidel na herní stůl. Pokud by jste si vzali inspirace ze série Expanse lze vytvořit relativně jednoduchý herní svět ve kterým se setkají dvě mocnosti - Země a Mars které bojují o kontrolu naší sluneční soustavy a většina bitev bude probíhat v oblastech bez atmosféry a nízké gravitaci. Bude se jednat o velmi specifický setting ve kterém většina bitev bude čistě pěchotní protože převoz a výsadek těžkých vozidel by byl pravděpodobně velmi obtížní a zcela jistě logisticky i ekonomicky náročný.
Někdo jiný zase preferuje boje obrněné techniky s podporou pěchoty i toto zvláda TW velmi dobře a bitvy napřiklad ze světa Hammers Slammers nejsou neobvykle (vlastně jeden z prvních battlereportu neboli AAR byl inspirovan povídkou Hangman)
Vše je samozřejmě o tom co máte k dispozici (terény miniatury atd.) přesto bych tvorbu herního světa nepodceňoval, Obvzlaště pokud hrajete radi kampaně.
Grunt
Součastí tvorby herního světa je ve TW také duležité složení jednotek a organizace, zde se da nabrat inspirace u dnešních vojenských jednotek trochu zastaralé ale použitelné věci se daji najít i na stránkach Stargrunt2.ca původně napsané pro hru Stargrunt II.
Organizační struktury vdechnou vašim modelům určitý život a pokud si s tím člověk dá práci tak bude reflektovat tak budou i reflektovat taktiku kterou hráč preferuje a jak si představuje že jeho jednotky během ozbrojených konfliktu operují.
V dnešní době není problém sehnat s TOE (tedy Table of Organisation and Equipment - česky organizační struktury a vybavení) moderních armád a odpíchnout se od toho. V pravidlech také najdete mnoho různých TOE pro svět TW kde lze také načerpat inspiraci.
Tommorow´s War je Sci-fi, takže zde naleznete spousty spousty gadgetu - Power armory, drony, bojové roboty, grav-vozidla atd. Jedny z her které mi hodně utkvěli v paměti bylo během první edice Tommorow´s War (tehdy to byl expansion pro původní Force on Force který dodával scifi elementy) jsme použili moderní Američany proti mimozemským exo-suitům, obě hry byli velice intenzivní v jedné lidi za těžkých ztrát zvítězili v druhé hře pak prohrali na plné čaře ale to není důležité. takže i klasický hollywoodský scénař ala Battle Los Angeles muže být taky velice zajímavý - moderní pěchota vyzbrojená dnešním vybavením proti emzákům kteří používají Grav-tanky, drony atp.
Pokud tvoříte nějakou "armádu" do určitého settingu máte představu jak asi bojuje a jaké bude mít
vozidla, jestli používá drony a jestli ano tak k jakému účelu. Některé budou použivat drony čistě k průzkumu, zatím co jiné s nimi náhradní týmy těžkých zbraní. Způsob boje také ovlivní jaká vozidla daná frakce používá pokud je hlavní bojištěm zástavba pravděpodobně budou využívat Walkery a vozidla která se lépe adaptují na městský terén. Hover-vozidla zase bude spíše využívat armáda která bojuje v pustinách.
Během tvorby je si udělat nějaký systém otázek konceptů díky kterému si pak vytvoříte armádu která dáva i příběhově smysl.
Modularita systému umožní si zahrát prakticky jakýkoliv pozemní boj ve světě Science-fiction ale oproti "normálnímu" wargamingu vyžaduje více práce na přípravu ale většina lidi kteří si Tomorrow´s war zahrají mi dají za pravdu že vysledek za to stojí - pokud bude zájem mužu i vydat članek ve kterém se zaměřím na tvorbu TOE pro Tommorow´s war včetně konceptů které za tím stojí
Žádné komentáře:
Okomentovat