čtvrtek 11. června 2015

Warzone Ressurection excluzivní recenze věnovaná firmě Piece of Terrain


Warzone ressurection je hra od firmy Prodos Games LTD., vznikla po úspěšném kickstarteru, a ačkoliv hru již od začátku provázelo mnoho organizačních chyb, vzchopila se a má šanci dostat se mezi nejhranější systémy na trhu. Tato recenze je psaná ve spolupráci s firmou Piece of terrain, která je retailerem této hry u nás. Warzone:Ressurection vychází ze staré hry Warzone, která byla sepsaná zhruba v devadesátém pátém roce minulého století a těšila se velké popularitě i v našich těžkých wargamingových podmínkách.  Nyní se blíže podíváme na tuto hru.



Svět Warzone
Svět této hry vychází původně z herního systému Mutant chronicles RPG, systému vydaného firmou Target Games, k té časem přibyla karetní hra Doomtrooper a nakonec první edice wargamingové hry Warzone.  Warzone se odehrává v daleké budoucnosti. Stále v naší sluneční soustavě, ale svět lidí se změnil k nepoznaní. Planety sluneční soustavy byly terraformovány a osídleny. Šest Megakorporací, které již před mnoha lety opustily zpustošenou a zničenou zemi nyní válčí po celé sluneční soustavě. Objevil se ale nový nepřítel, hrůznější a nebezpečnější než jsme si kdy dokázali představit - legie nemrtvých válečníků a zrůdnosti z temnot. Lidstvo se musí znovu spojit a bojovat proti nové hrozbě jednotně nebo zmizí navždy. 



Capitol je první z megakorporací, je tvořená národy Kanady a Spojených států, zakládá si na principech kapitalistické demokracie - všechno i váš hlas má finaniční hodnotu, kterou lze zaplatit. Armáda kapitolu je perfektně vycvičena a vyzbrojena. Mezi nejznámější jednotky Capitolu patří Free Marines - jednotky tvořené zločinci s výcvikem speciálních jednotek - tyto jednotky jsou tvrdé, nelítostné a vždy se snaží do posledního muže splnit svou misi. Capitol si jako svůj nový svět vybral Mars.



Mishima je asijská megakorporace založená na japonských a čínských tradicích. Tato korporace si zakládá na kódu cti a její armáda ačkoliv není početná je velmi odhodlaná. Ozbrojené síly Mishimi vychází z tradic Japonských samurajů a jejich jednotky jsou experti na boj zblízka. Hlavní sídlo Mishimi nalezneme na Merkuru.



Bauhaus je nejstarší megakorporace tvořená Evropskými národy - Německo, Francie, Rusko, Polsko a další. Zakládá si na aristokratickém systému, má to nejlepší vybavení v celé soustavě a má ho hodně. Mezi nejznámější bojové jednotky Bauhausu patři Etolies Mortant - ženy a přítelkyně mrtvých vojáků, které se rozhodly jejich smrt pomstít v řadách této sebevražedné jednotky. Bauhaus osídlil Venuši.



Imperial je megakorporace vyhnanců potomků Britského impéria, na rozdíl od ostatních nemají svou "domovskou planetu", ale žijí po celé sluneční soustavě. Tato korporace je zodpovědná za probuzení Černé Legie. Mezi její slavné jednotky patří elitní jednotky Krvavých baretů, ale nejznámější jsou jistě jejich jednotky Zákopníků, kteří houževnatě brání území Imperiálu po celé sluneční soustavě.



Cybertronic je nejmladší megakorporace. která se zrodila se během jediného dne díky ohromné, dalekosáhle manipulaci akciových trhů, jejíž detaily zůstávají dosud tajemstvím. Netěší se zrovna velké důvěře ostatních. Zakládá si na špičkové technologii od cybervylepšení až po nebezpečnou umělou inteligenci. Nikdo vlastně neví na čí straně Cybertronic stojí. Hlavní základna Cybertronicu se nalézá na Měsíci.

Bratrstvo je náboženská organizace, která si dala za cíl bojovat s Černou Legií. Sama sebe zvolila za vesmírného policajta a věří, že má právo zasahovat do dění v celé soustavě. To jí často zavede do otevřeného konfliktu s korporacemi, které mají jiný názor. Některé jednotky Bratrstva ovládají psychické síly zvané "Umění". Největší katedrálu Bratrstva nalezneme na Měsíci.



Černá Legie, úhlavní nepřítel lidstva - extradimenzionální armáda, jejímž cílem je zničit veškerý život, tuto armádu probudili imperialní průzkumnici, když odhalili kovovou desku na Plutu. Od tohoto dne bojují temné síly s lidstvem. Síly Černé Legie dokáží volat slabé a konvertovat je na svou stranu. M mnoho zrádců se přidalo na stranu nových temných pánů, aby bojovali proti svým bratrům a sestrám. Ani technologie nezůstala ušetřena, počítačové systémy se začaly obracet proti lidem, a tak došlo ke stagnaci technologie během této války. Tou asi nejhorší noční můrou je fakt že Černá Legie dokáže přivádět mrtvé zpět k životu a posílat je do bojů proti svým živím spolubojovníkům.



O hře
Warzone se nedá typově úplně zaškatulkovat, kombinuje prvky skrimishe a klasického wargamingu ve stylu Bolt Actionu nebo Warhammeru 40k. Hráči ovládají menší "armádu", nebo spíše bojovou skupinu složenou z pěších družstev, velitelů a vozidel. Hra využívá střídavou aktivaci - hráči se střídají po aktivaci jednotek (pěších družstev, vozidel atd.). Každý model v dané jednotce, pak v rámci aktivace, jedná samostatně, ale mohou plnit i týmové akce, kdy spolupracují jako tým. Většina modelů má 2 akční body, za které mohou provést akce, jednodušší akce stojí jeden bod, ty složitější stojí dva body. Nechybí variace na známý overwatch, která umožní modelům jednat během protivníkovi aktivace. Těchto akcí je velký vyčet od míření, až po soustředěnou palbu, běh, přeskakovaní překážek. Stejnou akci nelze provést dvakrát.



Každý model disponuje několika staty, které určují jeho schopnosti a roli na bojišti:
Movement - jak rychle se model pohybuje
Close combat - jak dobře model bojuje v boji zblízka
Range Skill - zas určuje jak je model obratný se střelnými zbraněmi
Strenght - představuje fyzickou sílu modelu a upravuje při souboji pancíř protivníka
Constituion - je odolnost modelu používá se například, když model skače z velké výšky
Will power - síla vůle, která se používá při sesílání psychických sil (magie), nebo odolávaní účinku těchto sil
Leadership - je morálka jednotky
Wounds počet životů modelu
Armour - zbroj, aneb jak je schopen model odolávat poškození

Stejně jako modely i zbraně mají své statistiky, patří mezi ně:
Range - dostřel zbraně
Strenght - síla účinku zbraně, upravuje zbroj
Rate of Fire/Rate of Attack - počet útoků
Anti Vehicle Value - upravuje hodnotu pancíře modelům, které mají Structure points -tedy vozidlům
Type - typ zbraně, některé zbraně jsou účinnější proti určitým typům zbrojí

Kromě statistik mají jednotky také různé speciální schopnosti, které jim dávají další role na bitevním poli.

Zajímavostí Warzone je to, že nepoužívá standartní šestistěnné kostky jako většina wargamingových her u nás, ale kostky dvacetistěnné. Aby hráč uspěl v daném testu na vlastnost, musí hodit hodnotu vlastnosti, nebo méně.

Součástí hry jsou také karty, které existují ve čtyřech typech - první jsou resources což jsou zdroje, které používáte k zaplacení speciálních akci, a také k zahrání ostatních druhů karet, jež vám na bojišti dávají výhody a bonusy.
Strategické karty ovlivňují celé bojiště, taktické karty dávají dočasnou výhodu a nakonec karty vybavení, které vylepšují určité jednotky, tyto karty nemusíte používat, ale hra je pak mnohem zábavnější.

Systém misí je dost variabilní na to, aby bitva i na stejném stole nebyla stejná. Bitvy jsou rozděleny na úrovně, které určují počet úkolů. Úkoly mohou ovlivnit výsledek. Zatímco první Alpha má pouze jeden cíl u Bety je to hlavní a pomocná mise, u Delty hlavní a korporátní mise a úroveň Epsilon bývá nejzajímavější - obsahuje hlavní pomocnou i korporátní misi. Hlavní mise jsou pro oba hráče stejné, korporátní i pomocná jsou pro každého hráče jiné a udržovány v tajnosti, což dává značný prvek nejistoty do hry.

Velmi zajímavé je i to, že herní systém umožnuje vytvořit si vlastního velitele. Nemusíte se tedy
spoléhat na to, co vám autoři připravili, ale můžete si vytvořit vskutku vlastní bojovou sílu  včetně vlastního velitele pro vaši bojovou jednotku.

Každá z frakcí ve hře má svůj vlastní styl hraní a množství možností jak armádu postavit. Výhodou jsou i starter packy, které vám dají základ armády, ze kterého velmi rychle postavíte plně funkční armádu za mrzký peníz. Cena armády do WZR se pohybuje řádově okolo 2000-2500,- Kč, což na naše poměry není zas tolik.

Pravidla na první pohled vypadají složitě, ale pokud jste se už nějakému wargamingu věnovali, zjistíte, že jsou jednoduchá, rychlá a brutální. Hlavním lákadlem pro naše komunity je také to, že pravidla jsou přeložena do češtiny a zdarma ke stažení.

  Warzone Ressurection patří mezi perly wargamingu a hra má velký potenciál stát se jednou z nejhranějších her u nás. O tom se můžeme přesvědčit již dnes, protože první turnaj v ČR, který byl kdy popisován na Bells of Lost Souls - Jihlavská Citadela Resurrected - byl pravě v této hře. A na podzim nás čekají další dva velké turnaje, tentokrát i s mezinárodní účastí.

Etolies MortantE
Etolies Mortant

Žádné komentáře:

Okomentovat