Osprey Publishing za vynikající a velmi hratelný počin rozhodl jsem se napsat tento miniserial kde bude obsažené jak fungují herní mechaniky, jak se staví "armáda", jak fungují kampaňová pravidla atd.
Takže co vlastně Tomorrow War je?
Jedna se o Sand-box scifi systém na urovni posiléné čety. Hra má vlastní svět, vlastní jednotky i vlastní scenáře ale obsahuje spoustu doprovadných pravidel aby jste si mohli herní systém přizpůsobit vlastnímu backgroundu - Tudiž mužete hrát bitvy ve světě Hammers Slammers, Serie Fallout nebo třeba Babylonu 5. Narozdil od her typu Warhammer 40k, Gruntz, Fireteam Andromeda je TW jiný. V první řadě vychazí ze hry Ambush Alley což byla wargamingová simulace moderního boje v ulicích středního východu. Velký duraz se tedy klade na kvalitu jednotek, taktiku, morálku
V tomto herním systému kromě základních pravidel pro boj pěchoty naleznete celou řadu pravidel pro vozidla, dělostřelecké útoky až po pravidla pro boj v nehostiných prostředích. Vaše hra muže používat pouze zakladní pravidla a přesto bude dostačně zábavna stejně jako mužete hrát i operace čety tanků nebo různé kombinace těchto pravidel proto nepotřebujete znát všechna pravidla,
Už jsem se také setkal z názorem že hra je po přečtení velmi složita ale to není pravidla hrál jsem zatím všechny hry Ambush Alley Games od původní Ambush Alley přes Ambush Z (velmi zábavná verze Ambush Alley kde v roli velitele čety se řešili bojovou situaci během zombie apokalypsy) až po nejnovější inkarnace Force on Force a Tomorrows war a system je značně intuitivní a po chvilce už víte co a jak a hra probíhá rychle ale je díky reakčnímu systému který je svým způsobem podobný ARO systému z Infinity.
V dalších dílech se postupně seznamíme s bojem pěchoty obrněnců a dalších pravidel a samy uvidíte že pravidla opravdu složitá nejsou. v dalším díle se seznamíme jak si vytvořit jednoduchou organizarní strukturu a jak probíha boj pěchoty
Žádné komentáře:
Okomentovat