V minulém díle serialu Coventry Military Academy jsme se podívali na základní herní mechaniky nyní se podíváme na tvorbu armády.
zajímat SZ(Size) tedy velikost, ROLE tedy role a pohyb.
Nalevo vidíte kartu Marauder IIC který má Size 4, roli Skrimisher a pohyb 8"j (Což je na Assault Mecha relativně dost)
Všechny armády které jde vytvořit se dají rozdělit do tři typů - Inner Sphere & Periphery (Vnitřní vesmír a periferie), Clans (Klany) a Comstar. IS formace mají 4 jednotky, Klanové 5 a Comstar formace jsou 6 členné.
Pozemním formacím se říka Lance (Česky dle starého překladu Altaru falangy) to je trochu zavadějící protože klany těm svým říkají Star, a Comstar používá označení Command II ale typově jsou stejné. Každá formace má nějaké požadavky na jednotky většinou roly a velikost, některé však vyžadují určitý počet poškození v range bandu nebo třeba rychlost. Každá typ formací ma několik variant napřiklad základní Battle lance má na přiklad variantu light nebo medium které umožní tuto formaci složit ze lehčích mechů. Každá formace také dává nějaky benefit napřiklad zminěna formace dává rerolly na střelbu nebo kontrolní hody a to v počtu jednotek ve formaci +2 na celou hru, jiné formace zase dávají jednotkam specialní atributy.
Hlavních fomací je 8:
Battle Lance - většinou obsahuje odolné, mobilní mechy nebo vozidla - v podstatě páteř jakékoliv Roty nebo Binary (klanový ekvivalnet). Tyto formace získavají omezený počet rerollu.
Assault Lance - obsahuje ty nejtěžší mechy a vozidla s velmi silnou palebnou silou ale jak už u assaultu bývá s omezenou mobilitou. polovina jednotky každé kolo si muže vybrat zdali protivník do 6" dostane postih na střelbu (po neuspěšném hodu na "morálku") nebo možnost střílet na víc cílů
Striker/Cavalry Lance- tento typ falangy má většinou ryché mechy nebo vozidla s dostatečnou palebnou sílou (dobrý příklad je napřiklad Griffin nebo Wolverine) často tyto formace dělají screen než se do ohrožené časti bojiště dostane Battle Lance nebo nějaká jiná podobná formace
Striker formace dostavají bonus ve formě pravidla speed demon pro 75% jednotky - to znamená že vybrané modely se pohnou 2" více než je obvyklé.
Fire Lance - Těch to falanga existuje více podtypů ale jedná se o palebnou podporu vaší roty popř. praporu. Podle typu získají pravidlo které jim umožní používát zbraně k tomuto ukolu efektivněji např. Fire Lance jako taková umožní půlce jednotky získat pravidlo sniper (což sníží jejich modifikátory na vzdalenost o 1)
Recon Lance - Většinou obsahují velmi rychlá vozidla nebo mechy jejich největší zbraní je rychlost a specialní vybavení. Modely ve formaci si pak mohou vybrat zdali efektivněji budou objevovat minová pole a skrytá jednotky, nebo efektivněji navadět nepřimou střelbu popřipadě se mohou lepet pohybovat v terénu.
Pursuit Lance - tyto falangy jsou určeny k průzkumu bojem, podobně jako průzkumné falangy spolehají na rychlost ale mají i palebnou cestu aby si udělali cestu.
Některé jednotky získají schopnost Blood Stalker (tzn. že si vyberou cílovou jednotku proti které mají bonusy ale postihy na střelbu proti ostatním jakmile je cílová jednotka zničena vyberou si blood stalkeři novou)
Command Lance - Velitelská falanga muže být pouze jedna. Vybraný velitelský model získa pravidlo Tactical Genius (jednou z 2 kola dostane reroll hodu na iniciativu) a několik modelů získá pravidla Blood Stalker nebo Combat intuition (Jednou z tři kola se muže jednotka s tímto pravidelm pokud jeho strana vyhraje inciativu rozhodnout že vyřeší všechny své akce během pohybové fáze tzn. že se bude hýbat, střílet a vyřešit poškození během pohybové fáze.) Eagle´s Eye (lépe odhalovat skryté jednotky a minová pole) Marksman (Pokud se jednotka nehýbe má větší šanci způsobit kritický zásah) nebo Multi-tasker (umožní střílet na dva cíle)
Air Lance - Kombinují pozemní jednotky a stíhačky pracující v tandemu, bohužel tato formace nemá žadný jiný bonus kromě možnosti vzít si vzdušné jednotky společně s pozemními silami
Support lance- jde o zajimavý ekvivalent který si vybere svou sesterkou formaci a bude mít stejný bonus jako ona ale nemá omezení nebo požadavky na stroje jako normalní formace.
Formace vždy mají více variant které většinou mění požadavky a až na vyjímky nemění specialní pravidla které jednotky dostanou
Samozřejmě kromě těchto hlavních formací existují detachmenty - obsahující pěchotu, Battle Armor, vozidlové falangy nebo třeba letky Aerospace stíhaču (ty mají taky podobně jako Lance různé formace které jim davají bonusy - ale kromě specialních scénařu nebo dogfight bitev je pravděpodobně nevyužijete)
Takto vypadá Rota Klanu zvaná Binary nebo Trinary.
Binary má nepovinou Command a Support lances (v připadě klanu se nazývají stars) a pak si muže vzít 1 až 3 falangy ostatních typů kromě air lance (to je Inner sphere zaležitost) a dále několik detachmentu 0-5 Battle Armor pointu (point je ekvivalent čety pěchoty - v připadě Battle armoru pak družstva )
1 vozidlovou falangu a 1 letku Aerospace letadel.
V zavislosti na počtu PV na které se hraje muže jít hra ještě o jednu uroveň víš kde kombinujete v připadě Klanu Binary/Trinary do Clusteru, Comstar do Command III a IS síly do Battalionů.
Další možnost kterou dostanete při tvorbě armády kterou dostanetanete je modifkace za pomocí SCA tedy Special Command Abilities které jsou vazany na vašeho velitele a jeho dustojniky pokud o ně přijdete nejen že budete mít postihy do inciativy ale přijdete i o tyto specialní schopnosti které propujčujou vaší armádě. Kolik SCA zelezí na tom jak moc dobří jsou takže pokud vaše jednotka má velké množství jednotek se skillem 5 a horší nemáte žadné SCA k dispozici Regular armády (tj. kde majorita bude 4) dostanou 1 SCA. Veteránské a Elitní jednotky 2 SCA. A Opravdu Elitní jednotky např. Greys Legion dostanou SCA 3.
A co vlastně SCA jsou? 50 schopností které definují jak asi vaše jednotka bojuje. Vaše jednotka se
muže specializovat na obchvaty a v tom připadě si vezme skill Flankers který vám umožní se deployovat na kratkých okrajích stolu. Nebo naopak se specializuje na kamufláž a tak je obtížnější je zasahnout. Jednotky se mohou specializovat na určity typ bojiště např. boj na planetách bez atmosféry atp. Při narativním hraní vám to umožní vytvořit špičkové kampaně a tematické hry pravě díky teto herní mechanice.
Tímto dnešní članek ukončíme a příště se opět podíváme co nám Alpha Strike Muže nabídnout
Žádné komentáře:
Okomentovat